wtorek, 8 października 2013

Tarta ze szpinakiem

Siedzę chora w domu, więc musiałam zrobić obiad z rzeczy, które już miałam w kuchni. Padło na tartę ze szpinakiem i był to świetny wybór! 

Składniki:

  • 225 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • 2 żółtka
  • łyżka suszonego oregano
  • szczypta soli

  • paczka mrożonego szpinaku 
  • 1 duża cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • maggi do smaku

  • pomidory
  • 1-2 jajka
  • ewentualnie ser pleśniowy lub salami

Przygotowanie:
     Do miski przesiać mąkę, wbić jajka, dorzucić pokrojone drobno masło, oregano i sól. Wszystko wymieszać, uformować kulkę, zawinąć w folię spożywczą i włożyć od lodówki na 30-45 minut. Po wyjęciu ciasta z lodówki wyłożyć je na formę (najlepiej na formę do tart - z wyjmowalnym dnem, ja niestety takiej nie posiadam, więc na zwykłą okrągłą formę rozłożyłam papier do pieczenia i posmarowałam delikatnie masłem). Wyrównać i ponakłuwać widelcem. Na ciasto położyć papier do pieczenia, a na papier fasolę lub ryż, by je obciążyć. Piec w temperaturze 180ºC przez 15 minut. Następnie papier usunąć i piec jeszcze 5-10 minut, aż się zezłoci.
      Posiekaną drobno cebulę i czosnek zeszklić w garnku. Na cebulę wrzucić zamrożony szpinak, przykryć, trzymać na małym ogniu i czekać aż się roztopi, od czasu do czasu mieszając. Kiedy szpinak będzie już gotowy, zdjąć przykrywkę, przyprawić maggi i zostawić na małym ogniu by trochę odparował (uważać by się nie przypalił!). Pomidory pokroić w plastry, jajko rozbełtać w miseczce. Masę szpinakową wyłożyć na upieczony i ostudzony spód, oblać rozmąconym jajkiem i ułożyć na wierzchu pomidory i ewentualnie salami czy ser. Tartę wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez ok. 30 minut, aż jajko się zetnie.
     Moją tartę podałam z sosem jogurtowo-czosnkowym.

Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz