środa, 9 października 2013

Kurczak w cebuli z tymiankiem i cynamonem

Podstawą dzisiejszego dania był przepis z książki "Prawdziwa kuchnia polska" Hanny Szymanderskiej, którą udało mi się kupić za niecałe 50zł! To naprawdę bardzo prosty i przepyszny przepis.



Składniki:
  • Kurczak (ja kupiłam całego, podzieliłam i do potrawy użyłam piersi, nóg i skrzydełek, a resztę zamroziłam, coby było na rosół ;)
  • 4 cebule
  • pół laski cynamonu
  • 1 łyżka tymianku
  • 1 łyżka vegety
  • sól i pieprz ziołowy
  • olej, woda

Przygotowanie:
     Umyte, wysuszone części kurczaka posolić i popieprzyć. W brytfannie rozgrzać olej i podsmażyć mięso. Kiedy zezłoci się z obu stron, wyjąć je, a do brytfanny wrzucić pokrojone na piórka 4 cebule. Gdy cebula się zeszkli, ułożyć z powrotem kurczaka, dodać pół laski cynamonu (ja połamałam na 3 części) i tymianek, pomieszać i zalać wodą (ok. pół szklanki) z 1 łyżką vegety. Brytfannę zamknąć i całość dusić 40 - 60 minut na małym ogniu. Po tym czasie kurczaka wyjąć i jeśli to koniecznie delikatnie zredukować sos. 

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz